Merhaba,
Personel kayıt programı ile ilgili çeşitli sitelerden çeşitli örneklere göz atmama rağmen sıfırdan yapmam gereken data ve program için kendime tam net bir yol çizemedim
Şöyle ki ;
Yaklaşık 700 kişinin olduğu ve bu kişilere ait 35 çeşit(AD,SOYAD,TC,... ) özelliğin olacağı bir tablo oluşturmam lazım. İşleme başlamadanönce izlemem gereken yol hakkında kısa da olsa bir fikir almak istedim.
İncelediğim örneklere istinaden,ilk olarak DATA ve PARAMETRE isimli sayfaları oluşturup, bu sayfalara gerekli 700 kişinin bilgilerini yazmayı düşünüyorum. Daha sonrası sanırım görsellik ve kod bilgisine dayalı, uçsuz bucaksız bir derya şekline dönüşüyor.
Programdaki amacım ;BUL fonksiyonunu detaylı kullanabilmek, belirli istatistiksel verilere istinaden rapor alabilmek. En yaşlı emekli , en genç çalışan, şirket yaş ortalaması,erkek sayısı vs ...
35 çeşit verinin tamamı tüm kişiler için doldurulmayacak. Örneğin Emekli olan biri için aktif maaş kısmı boş olacak. Aynı şekilde aynı tc numarasına sahip iki kişi olmayacak.
Ben kod yazma konusunda çok acemi olduğum için şu anki tablolarımda EĞER ,KOŞULLU BİÇİMLENDİRME vb olaylarla data kısmında kıstaslar koyuyorum. bu kıstasları kod yazarak yapılan bir programda da aynı şekilde yapmak doğru mudur? Yoksa kodun içinde yazarak işlem almak mı mantıklıdır?
Yani kullanıcı yeni kayıt yaparken, kod ile açılan listeden girebileceği gibi normal excel sayfasından da girebiliyor sanırım. Girerken alacağı uyarılar için VBA da işlem yapmak yeterli olur mu ? yoksa excel kısmında da koşullu biçimlendirme gibi işlemleri yapmak da gerekli midir?
Uzun,karmaşık ve çok basitce (komik) oldu ise lütfen kusuruma bakmayın. İki iş yapmamak için en baştan sağlam adımlar atmak istiyorum.
Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılar...